tiistai 15. marraskuuta 2016

Tsa-Tsing!

Juuri kun kerkisin valitella että mun täytyy nyt viimeinenkin penni kiristää jotta saan takuuvuokran kasaan helmikuuhun mennessä tapahtuikin työn vaihtuminen ja loppupalkka. Eli lomakorvaus. Eli onnellinen Nuukailija!

Olin tuhma ja pidin reilu pari viikkoa lomaa töiden välissä eli sain nyt lokakuulta reilu puolikkaan kuun palkan ja marraskuun palkkakin on vajaasta kuukaudesta. Eli palkkatuloja olisi voinut tulla enemmänkin, mutta mä niin tarvitsin pienen tauon nyt kun työn vaihtamisen takia menetin täydet kesälomat ensi kesältä.

Sen sijaan sainkin marraskuussa lokakuun palkan lisäksi lomakorvaukset, joista tuli aikas mukavasti ekstratuloja tälle kuulle. Sitten mulle selvisi että saan marraskuun palkan jo marraskuun puolella, vaikka luulin alun perin että se menee joulukuun puolelle. Ennakkoajatukseni oli siis se, että saan lokakuun vajaan palkan marraskuussa jolla pitäisi pärjätä joulukuun palkkapäivään asti joka sekin olisi vajaasta kuukaudesta. Mutta onnekseni marraskuulle tuloja tulikin melkein 5000€!

Tämä tarkoittaa sitä että hätävarakassa on täynnä ja voi hyvin! Takuuvuokra on melkein kasassa myös ja mun ei tarvitse tavallista enempää nuukailla sen takia. Nyt vaan pitää pitää näpit irti noista rahoista!

Saatoinpa myös maksella pois myös ton mun osamaksuällötyksen aka puhelimen ihan vaan koska... Hups.


Onneksi olen päässyt jo nuukailun makuun joten tässä kuussa on budjetin lukemat muutenkin kivaa luettavaa. Mutta niistä enemmän kuun lopussa.

-Neiti Nuukailija

2 kommenttia:

  1. Mikä mainio ja onnekas käänne! Onnea myös uudesta työstä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nyt kyllä pistää aina hymyilyttämään kun tämän kuukauden budjettia katselen :)

      -Neiti Nuukailija

      Poista