keskiviikko 24. toukokuuta 2017

Velkapäivitys 5/2017

Kerroin aikaisemmassa postauksessa jo ilouutisen: autolaina on kokonaan maksettu!

Tämän takia toukokuun velkapäivitys on oikein mukavaa kirjoitettavaa.

Tässä olisi velkatilanne nyt:

1. tietokone      636,93€
2. opintolaina   2396,14€

Yhteensä minulla on velkaa 3033,07€.

Vuoden alussa minulla oli velkaa 7286,29€, joten viidessä kuukaudessa velkaa on maksettu yhteensä 4253,22€. Ei paha!

Jotta pääsisin vuoden alussa määrittämääni tavoitteeseen, eli täydelliseen velattomuuteen vuoden vaihteeseen mennessä, pitäisi minulla olla nyt maksettu velkaa 3035,95€ verran eli olen aikataulua edellä jo tuhat euroa! Lopun vuotta mun pitäisi saada maksettua velkaa 433 euroa/kk jotta pääsen tavoitteeseeni. Helppo nakki!

Tietokoneen maksan loppuun viimeistään heinäkuun lopussa ja sitten jäljellä on enää opintolaina. Tämä ratkaisi nyt sen mun ripsienpidennysdilemman eli kun viime kuussa pohdin raatsinko ottaa kesäksi ripsienpidennykset. Todellakin raatsin, koska mullahan on oikeasti niihin varaa! :)

Palaillaan pian kesäkuun budjetin parissa.

-Neiti Nuukailija

2 kommenttia:

  1. Miksi sinulla on niin kiire lyhentää velkoja elleivät ne ole sikakovalla korolla? Mikäli pystyt saamaan esimerkiksi sijoittamalla kovempaa korkoa kuin lainojen korot niin eikö lainoja kannattaisi lyhentää vain ihan minimimäärä ja kaikki ylimäärä sijoittaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm.. Hyvä kysymys. Ehkä nuo velat vaan ärsyttää sen verran että niiden maksaminen hitaasti pois olisi liian rasittavaa henkisesti. Autolaina oli ihan törkykallis ja sen kanssa oli oikeasti kiire. Nämä loput lainat on korottomia tai pienikorkoisia ja niillä ei ehkä olisi niin kiire, mutta jotenkin mua vaan ärsyttää että joudun maksamaan osamaksuja joka kuukausi ja tuntuu että oma palkka ei ole kokonaan ns. omassa käytössä.

      Ja toisaalta tuota velkaa on enää sen verran vähän jäljellä että kyse on enemmänkin kuukausista kun saan ne maksettua kuin vuosista. Eli sijoituksista saadut korot olisivat aika pienet näiden muutaman kuukauden aikana. Avasin kyllä nyt nordnettiin salkun, ja saattaa olla että esim. lomarahat meneekin sinne, eikä velkoihin.

      Poista