keskiviikko 2. joulukuuta 2020

Päivitystä + Velkapäivitys 12/2020

 Hei,

Pitäähän tällekin vuodelle saada päivitystä tilanteeseen.

Vaikka vuosi 2020 on ollut kaikin puolin hirveä, on onneksi omat talousasiat pysyneet kuosissa. Olen kiitollinen siitä että omat työkuviot ovat pysyneet vakaina. Budjetointi on jatkunut sentin tarkkuudella, ja siitä on tullut jo uriinsa asettunut tapa. Olen budjetoinut kaikki tulot ja menot jo yli neljän vuoden ajan. Hyvä minä! :D

Laitetaan ensin viimeisimmän velkapäivityksen numerot lokakuulta 2019:

"Velkatilanne 8.10. on siis seuraava:

Tietokone 1110,7€
Kello 458,64€
Asuntolaina 66 966,77€

Velkaa yhteensä 68 536,11€
Kulutusvelat yhteensä: 1569,34€

Säästöt:

Puskuri  1900€
Sijoitukset 1350€

Säästöt yhteensä 3250€"


Tänään, eli 2.12.2020 taloustilanne on seuraava:

Velat:

asuntolaina 58 587,26e


Säästöt:

puskuri 5380e

sijoitukset: 2648e

Säästöt yhteensä 8028e


Velkaa maksettu 14 kuukaudessa 8379,51e.

Säästöjä kartutettu samassa ajassa 4778e.

Yhteensä varallisuus karttui reilun vuoden aikana 13 157,51e! Aika hurjalta kuulostaa nyt kun tuli tämäkin laskettua!

Vuoteen mahtuu kuitenkin vielä 2200e ilmalämpöpumpun hankinta asennuksineen sekä yhteensä 3000e maksanut vuoden mökkivuokra koronakevään innostamana. Sekä uuden puhelimen hankinta tammikuussa 2020 680 euron hintaan. Kaikki nämä menot tein "käteisellä" eli en ottanut niitä varten velkaa euroakaan. 

Tämä mahdollistui sillä, että viimeisen vuoden ajan minun asumiskulut ovat olleet lähes nollassa. Tämä tilanne muuttuu taas ensi vuoden alkuun, ja se oli alunperinkin tiedossa. Tämä vuosi olikin tarkoitettu talouden kohentamiseen, sillä vaikka tulot pysyivät samana, menot olivat huomattavasti pienemmät. Tavoitteena olikin saada velkaa maksettua ja puskuria kasvatettua. Ilman äsken mainittuja hankintoja olisin päässyt tavoitteeseen vieläkin paremmin, mutta olen äärimmäisen tyytyväinen tähänkin suoritukseen.

Tuleva vuosi on hyvä aloittaa tästä tilanteesta. Olen tehnyt budjetit, tavoitteet ja suunnitelmat valmiiksi - nyt tarvitsee vain toteuttaa ne. Nyt minulla ei ole enää "velkaa" jäljellä asuntovelan lisäksi, eli kaikki tulot ovat minun käytettävissäni, ihana tunne!

Jatkossa en päivitäkään enää velkatilannettani, vaan alan laskea nettovarallisuuden kasvua.

Hyvää joulun odotusta kaikille. Toivotaan seuraavasta vuodesta parempaa kaikilla elämän alueilla.


-Neiti Nuukailija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti