tiistai 29. toukokuuta 2018

Huhtikuun no spend saldo

Hei!

Viime postauksen jälkeen onkin hyvä koostaa hieman tätä minun "no spend" jaksoa jota yritin pitää huhti- ja toukokuun ajan. Kuten viime postauksesta voi ymmärtää, toukokuussa en ihan päässyt tavoitteeseeni, eli että kuukauden lopussa olisin pitänyt vähintään puolet päivistä "nospend" periaatteella.

Huhtikuussa homma tosin toimi! Ja paremmin kuin olin ajatellut.

Tässä kuva bujoni seurantasivusta huhtikuun osalta. Tässä kuvassa ei tule kyllä todellinen toteutuminen näkyviin, sillä merkkasin aina kaikki menot, kuten ruokaostokset ja tankkaukset sekä lainanmaksun ja muut pakolliset laskut.



No spend- käytänteiden mukaisesti tietenkin kaikki perusmenot pitää maksaa ja hoitaa ja ylimääräinen jättää ostamatta. Todellisuudessa vietin No Spend päiviä huhtikuussa 17/30 päivää! Mikä on mielestäni todella hyvin, ottaen huomioon että 5-9.4. olin reissussa ja silloin tietenkin tuli joka päivä ostettua jotain ylimääräistä.

Toukokuun sivu näyttää "hieman" punaisemmalta, mutta on sielläkin onneksi vihreitä nollapäiviä.

Tällaisia voisi yrittää pitää useamminkin. Joskus jopa niin, että yrittää olla koko kuukauden ostamatta mitään ylimääräistä. Nyt huhti- ja toukokuussa se ei olisi minulla ollut edes mahdollista matkusteluiden ja häiden takia.

-Neiti Nuukailija

4 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää!
    Minä aloin myös seurata NoSpend-päiviä eikä minun päivät näytä ollenkaan yhtä hyvältä. Tosin seuraan koko talouden ostoja ja näyttää siltä, että kun saan itse pysyttyä kuluttamasta, niin mies on käynyt kaupassa.

    Toukokuu on ollut meidän taloudessa ihan käsittämätön kulutusjuhlakuukausi. Hassattu summa on viisinumeroinen.. huhhuh..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi onkin paha jos se valinta kuluttamattomuudesta ole yksistään sinusta kiinni. Mutta silloin voi ehkä seurata vain omia no spend päiviä ja kehittyä siinä itse?

      Toukokuu on kyllä ollut monella aika kulutuspainotteinen, myös täällä. Julkaisen pian toukokuun budjetin missä näkyykin kaikki hairahdukset :D

      Poista
  2. Huikee suoritus! Mä olen viime kesästä seurannut no-spend-päiviä ja mun ennätys on 13, kun oikein kunnolla keskityin. On ihan tosi haastavaa, kun aina tuntuu tulevan joku kahvikuppiostos, kollegan läksiäiskeräys tms. Nyt tänä vuonna mun no-spend-seuraus vähän unohtui, mutta viime kuusta aloitin taas ja saldo oli kolme :D Nyt tää kuu näyttää lupaavammalta. Mun kuukausi on siis palkkakuukausi, alkaa 20. päivä, siksi elän jo uutta kuuta (kesäkuuta).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä oli kyllä mielenkiintoinen asia seurata. Toukokuussa tuli useampana päivänä jotain parin euron ostoksia tehtyä ja kun niitä tällä tavalla tarkasteli rupesin heti miettimään että olisiko sittenkin pitänyt jättää ne välistä.

      Poista