maanantai 20. maaliskuuta 2017

Hiljaiseloa

Tässä kuussa olen päivittänyt blogia huolestuttavan vähän. Kaikki on kuitenkin reilassa ja olen pysynyt budjetissa (suurin piirtein).

Taloudenhallintaan keskityn kyllä edelleen melkein päivittäin, en vain saa ajatuksiani tänne asti kirjattua.

Mutta tässä olisi muutamia asioita mitä mielessäni pyörii:

- Sivutuloja sain 360€ tässä kuussa. Hyvä lisä tuloihin vaikka odotinkin ehkä vähän enemmän? Ehkä siksi kun tuntui että olin koko helmikuun töissä. Bruttona summa oli kuitenkin melkein 800€.

- Tein santanderille pyynnön suuremmasta autolainan maksuerästä huhtikuulle, ja luvassa olisikin 1000€ kertasuoritus. En ole varma oliko tämä fiksu valinta sillä jäin hieman ymmälleni santanderin palveluhinnastoon liittyvistä seikoista, joista kysyin santanderin asiakaspalvelusta. Mutta saa nähdä rokotetaanko tästäkin minua.

- S-tilin bonukset ja maksutapaetu on saanut minut "koukkuun". En tiedä olenko tehnyt nyt tyhmiä valintoja kaupassa vain koska ajattelen pääseväni seuraavaan bonusluokkaan. Eli ainakin toimii tämä s-ryhmän ideologia koko bonuksien kerryttämisessä ja minä ainakin olen ihan höynäytettynä mukana. Yli en ole mennyt esim. ruokabudjetissa joten kohtuudella olen ostanut, mutta olen ostanut välillä vähän kalliimpaa lihaa tai vaikka lohta ajatellen että saan siitä jotain takaisinkin. Vähän kaksipiippuinen juttu.

- Ensi kuussa minulle tuli muutama suurempi kertaluontoinen meno. Varasin koiralleni kastraatioajan ja sen hinta nousee n.400€. Tämän lisäksi ensi kuussa on kalliimpi kaskolasku (kampanjahinta loppuu) ja ensi kuulle siirtynee muutama muukin isompi lasku tuon 1000 euron autoerän lisäksi. "Tiukkaa" saattaa siis tehdä ainakin siinä mielessä että säästöön ei jää juuri ollenkaan rahaa.

- Lähden ensi kuussa myös viikonloppureissulle pohjoiseen. Autollani tulen ajamaan reilu 1000 km joten bensasyöppöautoni kanssa reissun matkakustannukset nousevat yli 100€. Tämän lisäksi ruokakulut viikonlopulta, majoitus on onneksi ilmainen.

- Haaveilen että lähtisin ensi vuonna ulkomaille vuodeksi tai pariksi töihin. Kaikki on siis vielä ihan auki, mutta olen hieman laskeskellut saanko kasaan säästöjä sen verran ensi vuoteen mennessä että pääsisin edes lähtemään. Tiukille menee, sillä velat saan suunnitelman mukaan maksetuksi vasta marras-joulukuussa. Haaveilla kuitenkin saa ja ehkä tämä asia realisoituu vasta syksymmällä. Into saada velat pois alta äkkiä on kova!

Tällaisia asioita tällä kertaa! Olen vihdoin ja viimein saanut kirjoitettua jotain ylös nykyisestä asumismuodostani kämppiksen kanssa. Palaillaan siis siihen ensi kerralla.

-Neiti Nuukailija

3 kommenttia:

  1. Ehkä kannattaa vielä miettiä sen kalliimman ruuan ostamista vain bonusten takia..

    Meillä viimeisen vuoden ajan bonus on vaihdellut 1-3 %:n välillä, suurin saatu bonus rahassa on 23,08 €. Tällöin on ostettu joululahjoja ja kaikki vakuutukset on erääntyneet samaan aikaan ja niistä saatu bonusta. Yleisin bonus on 2 % meidän normaalilla kulutuksella kahden hengen taloudessa.

    Ehkä voit laskea vaikka seuraavaksi sen kalan tai lihan lopullisen hinnan, jos saat siitä vaikka 2 % alennusta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo oli aika osuvasti muotoiltu, että kääntää saatavan isomman prosentin suoraan alennukseksi ostoksesta ja miettii sitä kautta onko kannattavaa vai ei. Itseäni harmittaa, että ABC muutto bonuskäytäntöä tankkauksen osalta. No yhtä kaikki auto täytyy edelleen tankata 2-3 krt kuukaudessa, joten kyllä siitä silti kannattaa se bonus ottaa vaikka laskentatapa muuttuikin.

      Mielenkiintoisia nuo ensi vuoden suunnitelmat! Toivottavasti pääset toteuttamaan niitä.

      Poista
    2. Juu kyllä mä toistaiseksi olen vielä tietoinen valinnoistani, mutta tuo etuprosentin lasku voi tulla tarpeeseen vielä tulevaisuudessa. :D

      Enemmän mä ehkä olen nyt ostanut paremmalla omalla tunnolla tuotteita joita haluankin ostaa. Esim se lohi oli oiva valinta - ja valitsin kaikista edullisimman lohen! :D Eli sellaista arjen louksusta, mistä olen kieltäytynyt viime aikoina ehkä liikaa. Jos ruokabudjetti tai muut budjetin osiot alkaa paukkumaan kunnolla tuon etukortin takia niin heitän se vaikka lähimpään jorpakkoon jatkossa! :) Mutta pitää vaan olla tarkkana. Prisman valinnanvara on saanut mut kyllä innostumaan, mutta toisaalta olen ostanut enemmän hedelmiä ja vihanneksia, mikä taas on terveyden puolesta hyvä juttu!

      Katsotaan mihin suuntaan tämä tästä menee. Ensimmäinen kuukausi vasta menossa...

      Poista