torstai 5. heinäkuuta 2018

Kesäkuun 2018 kooste

tulot:

palkka   2612,45
säästöistä   2519,78

menot:

asuntolaina   405,24
lainaturva   12,44
sähkölaskut   52,09
virastomaksu   42,5 (taloyhtiöön liittyvä)
puh. liittymä & netti   35,96
ruoka   214,67
bensa   323,96 (!!!)
random   193,25
oma raha   154,83
ravintola   112,19
piha   39
auto   3000
opintolaina   77,35

säästöt:

sijoitukset   100

Elikkä joo, auton takia mentiin "hieman" budjetin kanssa mönkään. Muutoin budjetti on uskokaa tai älkää aika hyväkin! Yli mentiin vain ruokabudjetissa 14,67€ bensabudjetissa reilu 100e (johtuen lähinnä extempore reissusta pohjois-Suomeen vanhalla autolla) sekä random-kategoriassa 40e.

Randomiin kuului apteekkireissu viisaudenhampaan poiston jälkeen, auto-osia (vanhaan autoon) motonetistä sekä 50 e renkaiden lähettämisestä matkahuollossa. Olin siis vähän hölmö kun en ottanut vanhan auton talvirenkaita mukaan kun sen myin...

Omaa rahaa olin varannut jopa 200 e kesäloman kunniaksi, mutta en käyttänyt kaikkea, hyvä minä! :D Omalla rahalla ostin kylläkin markkinoilta hieman ruokajuttuja, muutamat vaatteet, dvd:itä ja  ripsienpidennyksien huollon.

Pihaan olin varannut 300e joista käytin vain 39 e kesäkukkiin. Päätin, että laitankin pihaa vasta ensi keväänä ja otan sitä varten vaikka kesälomaa toukokuussa.

Ravintoloihinkin olin varannut enemmän rahaa kesäloman kunniaksi jota en kaikkea käyttänyt.

Säästöihin olin laittanut kuukauden alussa rahaa normaalisti puskuriin ja sinking fundeihin, mutta käytin ne sitten autoon joten nollilla ollaan.

Heinäkuussa yritän pysyä todella tiukkana kaikkea ylimääräistä kohtaan. Katsotaan miten onnistuu.

-Neiti Nuukailija

4 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää (autoa lukuunottamatta :D)! Mulla myös tarkoituksena olla heinäkuussa kunnon hinkkuri ja jättää kaikki ylimääräinen kauppaan ja lisäksi tavoitteena on vähintään 10 no spend -päivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli yritystä heinäkuussa olla säästäväisempi, mutta helteet sulatti aivoja sen verran että en ihan omiin tavoitteisiin yltänyt. Mikä tässä kesässä saakin itselle niin huolettoman otteen talouteen? En ymmärrä.

      Poista
  2. Hei, löysin juuri blogisi ja innostuin sisällöstä! Rupesin itse kunnolla budjetoimaan elämääni vasta tämän vuoden keväällä, aiemmin kaikki raha on vain "mystisesti kadonnut"... o_o Nykyisin minulla on käyttötili, "sinking funds" -tili (tuleville laskuille/tapahtumille/isoille hankkeille) ja säästötili (tätä kartutan nyt ahkerasti) joita monitoroin pilkuntarkasti taulukkolaskennalla, tullut oikein harrastus suorastaan! :D Mukavaa lukea aiheesta näin suomeksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osaan NIIN samaistua tohon että rahat vaan mystisesti katoaa jonnekin :D Budjetointi on mun mielestä vaan niin ihanaa ja tuntuu kun mulla olisi paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin koskaan ennen! Ja olen myös ihan koukussa taulukkolaskentaan :)

      Kiva että löysit blogin ja jäit seuraamaan. Mä olen ollut keväästä asti aika laiska päivittämään blogia, mutta syksyllä uskon että aikaa on blogillekin enemmän. Plus mulla ei tosiaan ole omaa läppäriä tällä hetkellä niin senkin takia kirjoittaminen ei ole niin yksinkertaista.

      Poista